Hlavní rozcestí

5.A Přírodopis

Romana Bláhová 30.3.2020

Jdeme do finále :)

8.6.-12.6

Milí páťáci, máme tady poslední týden distanční výuky, nebylo to jednoduché, ale společně jsme to zvládli. Chci vás pochválit, že jste se i doma věnovali přírodovědě, velké díky patří i vašim rodičům!!

Budu se na vás těšit v dalším školním roce a trochu prozrazuji :) tentokrát na hodinách Zeměpisu.

Tento týden budete mít ten nejtěžší úkol. ;)

Chtěla bych od vás, aby jste ohodnotili vaši práci během distanční výuky (na dálku) a zapojte i rodiče.

 

1. Jak jste zvládali jednotlivé týdenní úkoly (jestli byly lehké, těžké, pracovali jste samostatně nebo jste potřebovali něčí pomoc)

2. Myslíte si, že si ze zadávané látky budete něco pamatovat do budoucna?

3. Jakou známkou by jste se ohodnotili za práci v tuto dobu a jak by vás hodnotili vaši rodiče?

Děkuji za vaše odpovědi, prosím posílejte je do pátku 12.6.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

1.6.-5.6.

Teď v červnu se vrhneme na opakování. ;)

Vypracujte do se sešitu otázky z čebnice Země ve vesmíru str. 6, 9,10 zelené rámečky.

Video praktická teorie ve třídě:

https://www.youtube.com/watch?v=oe5HvzwY3s8

Vypracované odpovědi posílejte do úterý 9.6. na mail nebo whatsapp.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

25.5.-29.5.

Vypracujte otázky z učebnice Země ve vesmíru na str. 25 v zeleném rámečku.

Zapište si své odpovědi do sešitu, tak poznáme jestli opravdu pohyby naší planety chápeme.

Posílejte do úterý 2.6. na můj mail nebo whatsapp.

:)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

18.5.- 22.5.

Hlavním zdrojem informací bude pro vás přiložené video, proto ho pozorně sledujte a poslouchejte. Povídá místo mě. :)

https://www.youtube.com/watch?v=ioCO2Pl7Xt0

1. Proč se střídá na Zemi den a noc? odpověď najdete ve videu ;)

Do sešitu pak zapište, co jste se o tomto jevu dozvěděli. (popřípadě vám pomůže Shrnutí v růžovém rámečku v učebnici na str. 21)

2. Část videa vysvětluje další důležitý pohyb Země, který nás ovlivňuje po celý rok. Proč se střídají roční období?

K tomu najdete pracovní list v příloze. Kdyby pro vás bylo video a pracovní listy málo, ještě přikládam další video. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=J1zT8tis3NA

Hotovou práci posílejte do středy 27.5. na mail nebo whatsapp.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

11.5.-15.5.

Úkol na tento týden-máte dvě možnosti, bude na vás jakou si vyberete. :)

1. možnost- vytvořit maketu Sluneční soustavy, kreativitě se meze nekladou, je na vás, jaký materiál použijete

2. možnost- na čtvrtku velikosti A3, namalovat jednu planetu Sluneční soustavy a k ní si zjistíte informace, vyberete 5 informací, které na plakát zaznamenáte, natočíte se jak plakát prezentujete

Svůj výtvor vyfoťte až bude hotový :) pošlete nejpozději do úterý 19.5. na mail nebo whatsapp.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

4.5. -7.5.

Děkuji všem, že se věnujete výuce a posíláte mi vypracované úkoly. Kdo potřebuje s úkoly pomoci, nebojte se na mě obrátit. Stále pokračujeme v distanční výuce, ale to nás v rozvoji nezastaví. ;)

Úkol na tento týden:

Shledněte video o sluneční soustavě, je to na vás. Můžete se podívat na jedno nebo na obě. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=W3UDeF3qotY

https://www.youtube.com/watch?v=BuCHbTphqtU

V příloze máte pak pracovní list, který byste měli být schopní vyplnit. ;) (omlouvám se někam se ten pracovní list zatoulal, už je tu  :)

Příští týden bude k tomuto tématu navazovat praktický úkol. ;)

Posílejte pracovní list do středy 13.5. na mail nebo whatsapp.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

27.4.-30.4.

Pěkný slunečný týden, :) tento týden prozkoumáte naše Slunce.

V příloze najdete pracovní list (tabulka VCHD), který vyplníte následujícím způsobem. (pokud si ho nemůžete vytisknout, bez problému si to stejným způsobem zapište do svého sešitu)

1. první sloupeček (Vím)- napíšeš, co už všechno ty sám víš o Slunci

2. druhý sloupeček (Chci vědět)- zaznamenej všechny otázky, informace, co by si se chtěl o Slunci dozvědět

3. přehraj si následující video:

https://www.youtube.com/watch?v=pwf8YXSSnh4

4. třetí sloupeček (Dozvěděl jsem se)- zapiš si, co jsi se o Slunci dozvěděl, samozřejmě třeba i odpovědi na tvoje zapsané otázky

 

Vypracovanné mi posílejte do 5.5. na můj mail nebo whatsapp.

Děkuji :)

------------------------------------------------------------------------------------------------

20.4.-24.4.

Tento týden začneme prozkoumávat vesmír a začneme naší přirozenou družicí a to je Měsíc.

1. V tomto odkazu najdete výukové video, na které se podívejte:

https://www.youtube.com/watch?v=C3CoOgHxsAk

2. Do sešitu si pomocí videa zapište, co jste se o Měsíci dozvěděli.

3. Dále si zakreslete a pojmenujte 4 základní fáze Měsíce. (pomůže obrázek v příloze-fáze Měsíce)

Vypracovné mi pošlete na mail nebo whatsapp do 28.4. :)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

14.4.- 17.4.

učebnice str. 11,12

Zajímá mě, jak je možné, že družice nespadnou na zem?

Co všechno družice musí vykonávat, aby nespadla?

Jak vysoko nad povrchem Země družice létají?

Jakou rychlostí družice létají?

Po jaké dráze družice létají?

Udělejte si zápis do sešitu, tak aby jste znali odpovědi na tyto otázky. ;)

 

Jak poznáme družici na obloze? Podívejte se na krátké video. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=SNiqNChdu4c

Prohlédněte si teď a tady živě, jak vypadají záběry ze satelitní družice. :) Můžete to sledovat od rána do večera.

https://www.youtube.com/watch?v=EEIk7gwjgIM&feature=emb_logo

 

Pošlete mi vyfocený sešit do 22.4. na mail nebo na whatsapp. ;)

Ať se vám daří v těchto jarních dnech. :)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

6.4- 8.4.

V učebnici na str. 10 si přečtěte, co to znamená gravitační pole Země. Do sešitu si zapište odpověď na tučně vyznačenou otázku na stránce. ;) ...pošlete do 14.4.

V odkazu koukněte na krátké video o objevu gravitace. :)

https://www.youtube.com/watch?time_continue=28&v=jwPc0kK9VHU&feature=emb_logo

Příjemné Velikonoce přeji. :)

-----------------------------------------------------------------------------

30.3.-3.4.

Bohužel nemůžeme pouze opakovat, takže se už podíváte také na něco nového. V učebnici Země ve vesmíru na str. 8.-9. si pročtěte co to je gravitační síla a jak funguje. Do sešitu si zapište odpovědi na tyto otázky:

Proč lidé ze Země nespadnou?

Jaké těleso přitahuje předměty větší silou?

Jakým směrem přitahuje gravitační síla všechny lidi, zvířata, předměty a vodu, vzduch na Zemi?

Čím se měří velikost gravitační síly?

Jaká je jednotka síly?

Který předmět bude přitahován k Zemi větší gravitační silou? Auto nebo kolo a proč?

Vyfocené odpovědi mi pošlete na mail nebo whatsapp do 8.4.

Ať se vám daří. :)

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

23.-27.3.

V příloze naleznete pracovní list na opakování magnetické síly. Úkoly přepište do sešitu a fotografii mi pošlete na e-mail nebo whatsapp do 2.4.

Děkuji :)

-----------------------------------------------------------------------------

16.-20.3.

V příloze najdete pracovní list na opakování lidských smyslů. Úkoly si přepisujte do sešitu.

  • doplňování do vět přepište celé věty
  • popis obrázků- překreslit obrázek a popsat
  • otázky- napsat pouze odpovědi
  • tabulky- nakreslit vyplněné tabulky
  • spojovačka- napsat, co k sobě patří

Až budete mít pracovní list hotový, udělejte forografii nebo naskenujte a pošlete do 25.3.

mail: bicanova@zstsobra.cz

whatsapp: tel. č. 723425323

konzultace: čtvrtek 10:00- 12:00

Naše škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze taková cookies, která jsou nezbytně nutná pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, a u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies). Pravidla cookies