Výchovný poradce
Oblasti působení výchovného poradce (náplň)
Úkolem výchovného poradce na naší škole je:
- Koordinovat mezi vyučujícími různých předmětů tvorbu a konečnou podobu dokumentů (IVP).
- Kontrolovat, zda vyučující zohlednil ve své části zpracovávaného IVP všechna doporučení ŠPZ.
- Dohlížet na realizaci podpůrných opatření doporučených danému žákovi v praxi.
- Koordinovat spolupráci školy a školského poradenského zařízení nebo dalších institucí podílejících se na vzdělávání a výchově žáka.
Poradenská činnost
- Kariérové poradenství a poradenská pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní orientaci žáků.
- Základní skupinová šetření k volbě povolání, zpracování a interpretace zájmových dotazníků v oblasti profesní orientace žáků.
- Individuální šetření k profesní orientaci a individuální poradenství v této oblasti (ve polupráci s třidnimi učiteli).
- Poradenství zákonným zástupcům s ohledem na očekávání a předpoklady žáků.
- Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními (pedagogicko - psychologické poradny, speciálně pedagogická centra) a středisky výchovné péče, OSPOD při zajišťování poradenských služeb přesahujících kompetence školy.
- Zajišťování skupinových návštěv žáků školy v informačních poradenských střediscích ÚP a poskytování informací žákům a zákonným zástupcům o možnosti individuálního využití informačních služeb ÚP.
- Vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a příprava návrhů na další péči o tyto žáky, včetně spolupráce na přípravě, kontrole a evidenci plánů pedagogické podpory pro žáky s potřebou podpůrného opatření v 1. stupni.
- Vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžaduje zvláštní pozornost a příprava návrhů na další péči o tyto žáky.
- Zprostředkování ev. zajišťování diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb (vstupní a kontrolní vyšetření) a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Příprava podmínek pro inkluzi žáků se znevýhodněním, koordinace poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními a koordinace podpůrných opatření u těchto žáků.
Metodická činnost
- Zprostředkování nových metod pedagogické diagnostiky a intervence.
- Metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy v otázkách karierového rozhodování žáků, inkluze, individuálních vzdělávacích plánů, práce s nadanými žáky.
- Předávání odborných informací z oblasti kariérového poradenství a péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami pedagogickým pracovníkům školy.
Informační činnost
- Poskytování informací o činnosti poradenských pracovníků školy, o specializovaných školských a dalších poradenských zařízeních v regionu, o jejich zaměření, kompetencích a o možnostech využívání jejich služeb žákům a jejich zakonným zástupcům.
- Shromažďování odborných zpráv a informaci o žácích v poradenské péči dalších poradenských zařízení a jejich zajištění v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů.
Mgr. Lucie Samcová
Konzultační hodiny:
Pátek 8:55 – 9:40
nebo kdykoliv po telefonické domluvě