Hlavní rozcestí

2.B Český jazyk

Romana Bláhová 23.3.2020
Týden 8.6. - 12.6.
 
Ještě se seznámíme se slovním druhem předložky. Běžně tento výraz používám a myslím, že děti mu intuitivně rozumí. K výkladu může posloužit učebnice str. 112, 113. K procvičování pak str. 114 - 117. Nechám na Vašem zvážení.
PS str. 33 - 36 - vyberte si.
 
 
 
 
 
Týden 1.6. - 5.6.
 
Procvičujeme podstatná jména.
Učebnice str. 108/7, 9 - ústně
                         108/ 8 - zkuste napsat odpovědi
                          109 - libovolné cvičení
PS str. 31/ 4, 5, 6
            32/7, 8.
Čteme buď čítanka str. 134 - 139 nebo libovolné knihy.
 
 
 
Týden 25.5. - 29.5.
 
Pokračujeme ve spodobě znělosti - učebnice str. 106 Na rybách - přečíst
                                                                                 str. 106/4 napiš věty
                                                                                 str. 107 - napiš s odůvodněním/ čáp - čápa, labuť - labutě atd./                                     str. 107 a 108 přečíst poučení o podstatných jménech                         - pracovní sešit str.30/1,2,3
 
Čteme - čítanka str. 126 - 133, dále libovolné knihy .
 
 
 
 
 
Týden 18.5. - 22.5.
 
Učebnice str. 104 - dole přečíst poučení, bude se hodit k práci v PS str. 29/ 11 , slovo přes - nelze odůvodnit, musíme si pamatovat.
                  str. 104/14 - zkuste napsat, je velmi vhodné psát si do závorky jiný tvar slova, aby děti viděly pravopis, např. průběh / v průběhu /
                   str. 104/15 - totéž
Pracovní sešit str.29 - celé
Chce to trpělivost v hledání správného tvaru nebo slova příbuzného.
Na čtení posílám jednoduchý text - příloha nebo čteme čítanka str. 120 - 124 a dále to, co děti baví. Je důležité, aby četly děti nahlas alespoň 10 minut z Vaší kontrolou.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Týden 11.5. - 15.5.
 
Budeme se zabývat párovými souhláskami - tzv. spodobou znělosti. Jinak slyšíme, jinak píšeme. Hlavní je získat dovednost v nalezení takového tvaru slova, kde jasně slyšíme ,co psát. Jsou dva způsoby. Jiný tvar slova,  musí být po souhlásce samohláska např.  had - hada,s hadem nebo slovo příbuzné. Slova příbuzná můžeme dětem objasnit jako slova mající podobný význam a společnou část /kořen/ slova. Např. hmyz - hmyzožravý. Letos se zaměříme na konec slov, i když se občas objeví i uprostřed slova. 
Chci Vás ubezpečit, že kdo zůstane doma, budeme docvičovat ve 3. třídě.
Budu ráda za seznámení s daným tématem?
Učebnice str.101, 102 -poučení
                  str. 103/12 - zkoušíme hledat vhodný tvar slova /říkáme si  vzduch - vzduchem - vzducholoď -slyším ch a tak ho napíši .
PS str. 27, 28
 
 
 
 
 
Týden 4.5. - 8.5.
 
Český jazyk:
učebnice str. 99 - ústně
                 str.100 - přečíst, zopakovat význam slov uč. str.21, posílám na procvičení pracovní list
                 str. 101/7 - napiš
Čekají nás párové souhlásky /spodoba znělosti/ - příprava na to: - jiný tvar slova, např. hmyz - hmyzu, dub - duby, had - hadi, též poslouží cvičení 101/8
PS str.26/1, 2, 3
 
Čítanka: str. 125, 128 - o mamince/svátek matek/
 
 
 
 
 
 
 
Týden 27.4. - 30.4.
 
Slovesa - slova,která říkají, že někdo něco dělá/ zjednodušeně/. Jde o seznámení,určování nebude předmětem klasifikace.
Učebnice str.96 - poučení, přečíst,ústně cvič.6,7
                  str.97 - ústně
                  str.98 - 12, 13 - písemně
PS str. 24, 25 - podle vašich možností
 
 
 
 
 
Týden 20.4. - 24.4.
 
Dobrý den vážení rodiče,
posílám zadání domácí přípravy na další týden.
Český jazyk:
Nadále prosím procvičujte abecedu, její vyjmenování. Řazení podle abecedy je dobrovolné, budeme se jím zabývat ve 3. třídě.
Uč. str. 93/17, 18 - procvičování
       str. 94 - 95 slova citově zabarvená - pročíst, seznámit se s pojmy
PS   str.21/8 1.řádek abeceda
                      2. řádek tvrdé souhlásky
                      3. ř.         měkké souhlásky
        str. 22, 23 - dle vašeho výběru
Čítanka str. 114 - 119 podle zájmu
 
 
 
 
 
 
 
Týden 14.4. - 17.4.
 
Český jazyk:
Začneme se učit abecedu uč. str. 89.
Osvědčilo se mi rozdělit abecedu na části, např. podle sloupečků na str. 89, každý den přidat další. Výslovnost je možno procvičit na youtube-abeceda -česká abeceda pro děti - video, nebo na Abeceda - Školákov- učíme se abecedu - interaktivní věc. Pročtěte si uč. od str.88 - 92. PS str. 18 - 20,libovolná cvičení.
Čteme čít. str. 112 -113, oblíbenou knížku. V příloze posílám náhled na práci s textem, otázky k textu, předvídání. Dělali jsme ve škole a nápady dětí byly překvapující.
 
 
 
Týden 6.4. - 10. 4.
 
Český jazyk:  procvičujeme uč. str. 87 - můžeme ústně, něco napsat
                                                        str. 87/16 - napsat.
                     Čteme rozečtené knihy, čít. str. 110 - 111 o Velikonocích.
 
Týden 30.3. - 3.4.
 
Seznámení s pojmem jiný tvar slova - uč. str. 85/6
                                         souvětí, spojky - uč. str. 86 - dole.
Procvičujeme pravopis uč. str. 86/8,9.
PS str. 18/1,2
Čteme čít. str.105 - 109, cokoliv co děti těší číst.
Pokračujeme v psaní deníčku - dobrovolné.
 
 
Týden 23. 3. - 27. 3.
 
Vážení rodiče,
 
Všem Vám moc děkuji za zpětnou vazbu a věřte, že máte můj obdiv v této mimořádné době.
 
Znovu zopakuji stěžejní učivo 2.hého ročníku.
V Čj je to dovednost používat znalost psaní i,í a y,ý po měkkých a tvrdých souhláskách. Vědět a správně napsat velké písmeno na začátku věty a ve vlastních jménech osob, zvířat a známých měst, vesnic a řek, psaní ú, ů.
Nyní nám v uč. nabíhají slovní druhy, ale stačí aby si děti přečetly v uč. str. 84 - máme deset slovních druhů. Kdo se je naučí vyjmenovat - super, jinak učivo bude ve třetí třídě probíráno soustavněji.
 
Zadání na tento týden:
Uč. str.  80,cvič. 9, 10 - bylo by vhodné doplnit a opsat do sešitu,
       str. 82 - přečíst Co přišlo jarní poštou - popovídat si o jaru
       str. 83 - naučit se básničku Co všechno musí udělat jaro - doporučuji každou sloku výtvarně zpracovat, seřadit obrázky a dle nich se učit / tzv. myšlenková mapa /
Máme ve třídě řadu výborných recitátorů, už se těším na jejich přednes.
PS str. 15/1, str. 16/3, str. 17/6 ostatní cvičení dle Vašeho uvážení.
 
Čteme dle vlastního výběru nabo čítanka str.96, 100, 102.
 
Týden 16. 3. - 20.3.
Milí rodiče,
dnes bych Vám napsala, co by bylo vhodné procvičit v tomto týdnu.
 

 Vlastní jména (uč. str. 76 - 79. PS str. 12 - 14.)

S dětmi jsem již trénovala psaní velkého písmene ve vlastních jménech osob, nyní jsou to města a vesnice. V uč. jsou názvy z Moravy, můžete jim to přiblížit na jim známých názvech obec Putim, ves Milenovice, Smrkovice, město Vimperk a podobně. Stejně tak názvy kopců, hor a řek využijte místopis Vám známých míst.
Nadále procvičujte měkké a tvrdé slabiky.

Naše škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze taková cookies, která jsou nezbytně nutná pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, a u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies). Pravidla cookies