2.A Matematika 8. 6. - 12. 6. 2020
8. 6. - 12. 6. 2020
str. 103 / cv. 1
cv. 2 nová látka OBSAH - jednotka míry je pro nás jedna "kachle"
úkol navíc: Spočítá někdo OBVOD?
cv. 3, 4, 5
str. 104 / cv. 1, 2, 3, 4, 5
str. 105 / cv. 2, 3, 4
............................................................................................................................
1. 6. - 5. 6. 2020
str. 100 / cv. 1, 2, 3, 4 (podívejte se do přílohy a zopakujte si sílu zvířátek)
str. 101 / cv. 1, 2, 3
str. 102 / cv. 1, 2, 3, 4
Násobilka 8 - ofocené stránky v příloze
..................................................................................................................................
25. 5. - 29. 5. 2020
str. 97 / cv. 1 - jeviště už umíme, přidej k němu strop a vytvoř si střih na svůj vlastní dětský pokoj (opět se těším na fotku)
cv. 2, 3, 4 (použij párátka a spočítej obvod)
str. 98 / cv. 1, 2, 3, 4
Na vložený papír v pracovním sešitě nakresli svojí zahradu a spočítej její obvod.
str. 99 / cv. 1, 2, 3, 4
V příloze posílám jména a věk členů rodiny Moudrých.
Násobilku opakujeme. Opravila jsem testík z minulého týdne, jestli jste to dělali opravdu bez pomoci, tak mám velikou radost. Někteří z vás měli vše dobře, někdo ještě pár chybiček. Stále proto trénujme. Příští týden už možná začneme násobilku 8.
..........................................................................................
18. 5. - 22. 5. 2020
str. 94 / cv. 1, 3, 4
Na vloženou stránku nakresli jakýkoliv osově souměrný obrázek.
str. 95 / cv. 1, 2, 4, 5
str. 96 / cv. 1, 2 (v každém kroku smíš přesunout jen jednu krychličku), 3, 4 (v této úloze jsem našla dvě řesení, zkusíte to také? Nebo najdete ještě další?)
malý testík (příklady si samy opište a bez pomoci vyřeště)
1.př. 7 . 5 = 6.př. 2 . 9 =
2.př. 6 . 4 = 7.př. 3 . 5 =
3.př. 5 . 7 = 8.př. 4 . 7 =
4.př. 9 . 8 = 9.př. 5 . 8 =
5.př. 4 . 3 = 10.př. 7 . 6 =
............................................................................................................................................................................................................
11. 5. - 15. 5. 2020
str. 91 / cv. 1, 2, 3, 4
str. 92 / cv. 1, 2, 3 (jeden střih překresli na papír a vystřihni - kulisy kreslit nemusíš, to už jsme dělali, ale můžeš:-), 4
str. 93 / cv. 1, 2, 3 (připomínám: krychlové stavby - v každém kroku smíte přesunout pouze jednu krychličku), 4
Násobilka: tento týden opakovat jen násobky sedmi a devíti. Příští týden si zkusíme napsat testík.
...................................................................................................................................................................................................................
4. 5. - 8. 5. 2020
Níže posílám řešení úlohy o rodině ze str. 86, ale většina z vás ji vyřešila dobře:-)
Násobilka sedmi - Níže posílám pracovní listy
str. 88 / cv. 2,3
str. 89 / cv. 1, 2, 3, 4 (pomůcka v příloze)
str. 90 / cv. 1, 2, 3, 4
.....................................................................................................................................................................................................................
27. 4. - 1. 5. 2020
násobilka, opakujte - doufám, že se vám odkaz na násobilku líbil a hra vás baví:-). V týdnu vám doufám vložím video s násobilkou devíti, mám pro vás prstovou hru, díky které budete tuto násobilku umět všichni hned:-)
str. 85 / cv. 2, 3, 4 (úlohy s geoboardy budeme vynechávat a uděláme je až ve třetí třídě ve škole)
str. 86 / cv. 1
cv. 2 (ať si děti zkusí vzpomenout na jména, možná si i někdo vzpomene na věk, správné řešení pošlu přístí týden)
cv. 3, 4, 5
str. 87 / cv. 1 - toto cvičení dělá některým dětem problémy, vemte si k ruce hodiny s ručičkami
cv. 2, 3, 4
..............................................................................................................................................................................................................
20. 4. - 24. 4. 2020
str. 79 - u cv. 2, ať se děti pořádně zamyslí - sudá a lichá, nebo jdou dělit 2 a nejdou dělit 2, ...
str. 80 kromě cv. 4, to jsme již dělali
3. díl str. 84
dobrovolný úkol - ofocený pracovní list
.............................................................................................................................................................
6. 4. - 17. 4. 2020
Násobila 4 a 6, jen ústně (nemusíte psát)
Trénovat řady všech násobků, které jsme se učili - tam i zpět:-) ústně (hra BUM)
str. 76 / cv. 1, 2, 3
cv. 4 - jsou tam příklady i na násobilku 7, ať děti zkusí, jinak buď vynechte nebo může pomoci starší sourozenec nebo vy.
str. 77 / cv. 1 Poprvé zavádíme pojem UHLOPŘÍČKA - Zeptejte se dětí, jak by bylo možné obdelník rozdělit na dva stejné trojúhelníky - měly by zjistit, že to mohou udělat 2 způsoby. Uhlopříčka spojuje dva vrcholy, které spolu nesousedí.
cv. 2 zavádíme nové prostředí - NÁSOBILKOVÉ ČTVERCE - ať se děti zkusí podívat na první čtverec, ať zkusí přijít na to, jak se čtverce vyplňují. Když tak dětem zopakujte - násobilkové.
Před stranou 75 jsou 4 prázdné násobilkové čtverce, ať zkusí děti vyplnit. Mohou si nakreslit další.
cv. 3, 4
str. 78 / cv. 1, 2, 3, 4
.................................................................................................................................................................................................................
30. 3. - 3. 4. 2020
Stále trénovat násobilku, zatím stále jen násobení, dělení bude až ve třetí třídě. Je třeba ji umět jako básničku zpaměti:-). Hlavně 2, 3, 4, 5 a zkoušet řadu násobků 6.
Tip na hru: "Bum" Říkat řadu čísel tam nebo zpět a místo domluvených násobků říkat bum. Např. 0,1,2,bum,4,5,bum,7,8,bum,.... Jde to i zpět
další stránky na procvičvání : skolakov.eu
Učebnice:
str. 73 / cv. 1, 2, 3, 4
str. 74 / cv. 1
cv. 2
cv. 3 (házet kostkou ve dvojicích - střídat se)
Úkol navíc - nemusíte: těžší varianta: Jeden hodí a druhému řekne jen SOUČIN čísel, která padla, druhý bude hádat, co hodil. Velice dobrá hra na to, že děti poznávají komutativitu násobení, a také to, že některá čísla např. 4, 6, 12 vzniknou jakou součin dvěma způsoby:-)
cv. 4 (vedle strany 46 máme vybarvenou mapu parku, ať ji děti použijí při řešení tohoto cvičení)
str. 75 / cv. 1
Úkol navíc (nemusíte dělat): Autobusem se celkem svezlo 22 cestujících:-)
cv. 2
cv. 3
..............................................................................................................................................................................................................................
23. - 27. 3. 2020
násobení 2, 3, 4, 5 - stačí stále opakovat ústně jinak jsem našla nějaké příklady na stránkách: umimematiku.cz, DUM.cz, naucsepocitat.cz - kdyby někdo ještě nějaké našel, budu ráda za sdílení ostatním:-)
str. 71 / cv. 1
cv. 2 - použij párátka
cv. 3 (připomínám, že parkety můžeš otáčet)
cv. 4
str. 72 / cv. 1 (násobilku 6 ještě netrénovat, jen počítat nohy mravencům:-))
cv. 2 (pro rodiče barvy vagónků - bílá je 1 cm, červená 2 cm, světle zelená 3 cm, fialová 4 cm, žlutá 5 cm)
cv. 3 (pořadí zvířátek - myš, kočka, husa, pes, koza)
cv. 4
..........................................................................................................................................................................................................................................
16. - 20. 3. 2020
Opakovat násobilku 2,3,4,5
M str. 69 / 1 (už jsme dělali, dávat si hádanky - krychlové stavby - 1 tečka = 1 podlaží, 3 tečky = 3 podlaží ...
2
3
str. 70 / 1, 2, 3, 4 ( vyrobit si jeviště - podlaha a tři stěny - 4 stejné čtverce, děti je pokreslí, slepí, vytvoří si loutky, ... Prosím poslat na konci týdne fotku na mail