1.A Prvouka 8. 6. - 12. 6. 2020
8. 6. - 12. 6. 2020
Milí žáci,
tento týden se budeme také zabývat časem, pracovat s ciferníkem a povídat si letních radovánkách.
Úterý
Téma: Kolik je hodin?
Prvouka str. 73, cv. 1, 2, 3
Práce s ciferníkem a dokreslení ručiček hodinám
Str. 74, cv. 1 - 6
Čas - opakování učiva
Středa
Téma: Letní radovánky
Prvouka str. 75, cv. 1, 2
Prohlédni si obrázek a pověz, co na něm vidíš.
Str. 76, cv. 1- 3
Letní počasí, letní oblečení
Vyřeš čtyřsměrku.
1. 6. - 5. 6. 2020
Milí žáci,
tento týden budeme probírat dny v týdnu, měsíce, kalendář, čas.
Úterý
Prvouka str. 69
Měsíce v roce - jarní, letní, podzimní a zimní
cv. 1, 2, 3
Dny v týdnu
Str. 70, cv. 1, 2, 3
Středa
Kalendář
Str. 71, cv. 1, 2, 3
Měříme čas
Str. 72, cv.1, 2, 3, 4, 5
Druhy hodin
25. 5. - 29. 5. 2020
Milí žáci,
v novém týdnu zopakujeme, co víme o zvířatech. Dále čeká nás učivo o ročních obdobích.
Úterý
Prvouka str. 67
Opakování : zvířecí rodina, ptáci, popis těla savce. Vyplň a zhodnoť svoje znalosti.
Středa
Prvouka str. 68
Téma: Roční období
Střídání ročních období
Prohléni si obrázky a řekni, co na nich vidíš.
Dopiš do bílých rámečků název ročního období.
18. 5. - 22. 5. 2020
Milí žáci.
tento týden se budeme učit o domácích mazlíčcích.
Úterý
Poskládej domino, které máš vystříhané z minulého týdne.
Prvouka str. 65
Téma: Domácí mazlíčci
Přečti úvodní článek. Co ses v něm dozvěděl/la?
Str. 65, cv.1, 2, 3
Úkoly vyplň podle svého uvážení.
Pro rychlé hlavičky - řekni, jak bys postupoval/la, kdybys našel/la zatoulaného pejska.
Středa
Téma: Poznáváme zvířátka
Prvouka str. 66
Přečti úvodní článek.
Odpověz na otázky: Jaké zvířátko dostal chlapec?
Jaké jméno mu dal?
Mezi která zvířátka patří?
Jak vypadá?
Popis těla kočky - prohlédni si obrázek.
Splň úkoly str. 66, cv. 1, 2.
Cv. 3 - čím se zvířátka živí? Zapiš na řádek.
Pro rychlé hlavičky - znáš nějakou pohádku o některých zvířatech ze cv. 3. Napiš název pod obrázek.
11. 5. - 15. 5. 2020
Milí žáci,
v tomto týdnu se budeme učit v prvouce o mláďatech.
Úterý
Prvouka str. 62
Přečti článek a převyprávěj jeho obsah.
Prohlédni si obrázek na protější straně, pojmenuj všechna zvířata.
Cv. 2 - spočítej mláďata
Cv. 3 - urči druhy ptáků
Cv. 4 - spoj barevnými čarami vlevo potravu, vpravo užitek
Pro rychlé hlavičky - znáš ještě jiná domácí zvířata, která nemáme na obrázku?
Středa
Prvouka str. 62
Domino - rozstříhej velký obrázek podle červených přerušovaných čar (ze zadní strany velkého obrázku).
Zahraj si domino nebo můžeš složit opět velký obrázek.
Pro rychlé hlavičky - který pták se nápadně podobá vlaštovce? Víš o něm něco?
4. 5. - 8. 5. 2020
Milí žáci,
začal krásný měsíc květen, ve kterém kvetou stromy, jarní rostliny, hnízdí ptáci a savcům se rodí nová mláďata.
Úterý
Prvouka str. 59 - opakování: Já to hravě zvládnu
Cv. 1,2 vybarvi a napiš tajenku.
Cv. 3 poznej rostliny a spoj se správným názvem.
Nakonec vybarvi svou květinu podle úspěšnosti.
Pro rychlé hlavičky - jak se říká jinak prvosence, pampelišce a violce.
Středa
Prvouka str. 60 - zopakuj si učivo o Velikonocích.
str. 61 - téma Ptáci
Přečti krátký článek o ptácích. Povídej, co o nich víš.
Doplň úkoly: 1. Spoj části těla s názvy.
2. Zapamatuj si.
3. Vylušti.
4. Zakroužkuj.
Pro rychlé hlavičky - který pták si nestaví hnízdo a vajíčka klade do cizích hnízd? Víš o něm něco?
27. 4. - 1. 5. 2020
Milí žáci,
začíná nový týden, a proto posílám nové učivo z prvouky k procvičování.
Úterý
Učebnice str. 57
Téma Včelky
Přečti článek o včelách. Řekni, o čem si četl/la.
Cv. 1 - spoj názvy s obrázky.
Cv. 2 - vylušti křížovku.
Pro rychlé hlavičky - zjisti něco zajímavého o včelách.
Středa
Učebnice str. 58
Téma Práce na zahradě
Cv. 1 povídej, co vidíš na obrázcích.
Cv. 2 zakroužkuj nářadí, které se používá při práci na zahradě.
Pro rychlé hlavičky - pověz, jakou zeleninu pěstujeme na zahradě.
20. 4. - 24. 4.
Milí žáci,
posílám vám učivo z prvouky na další týden.
Úterý
Jarní rostliny
Uč. str. 55, cv. 1 - nejdříve si prohlédni obrázky a přečti názvy rostlin. Potom zakryj názvy a zkus je správně pojmenovat.
Uč. str. 55, cv. 2 - proveď popis rostliny podle úkolu a řekni, jak se nazývá.
Pro rychlé hlavičky - víš něco o popisované rostlině?
Středa
Opakuj si jarní rostliny. Přečti si úvodní článek.
Uč. str. 56, cv. 1 prohlédni si obrázky. Doplň do neúplných slov písmena.
Cv. 2 zakroužkuj stromy zeleně, keře červeně.
Pro rychlé hlavičky - znáš ještě nějaký keř a více stromů?
13. 4. - 17. 4.
Milí žáci,
děkuji za pěkné obrázky k Velikonocům.
Posílám vám další učivo z prvouky na procvičování.
Úterý
Jarní počasí
Přečti krátký článek na str. 53 a cv. 1
Zkus vysvětlit slovo "pranostika".
Pro rychlé hlavičky - doplň rébus.
cv. 3
Vyber Otovi jarní oblečení.
Středa
Hrajeme si na jaře s kamarády
Toto téma si v této době spíše představíme, protože nyní žijeme v karanténě. Přečtěte si článek a povězte, co byste na jaře mohli dělat.
str. 54, cv. 2
Pomocí smajlíků označ věty.
Pro rychlé hlavičky - říkej další hry bys s kamarády mohl/a na jaře hrát.
6. 4. - 10. 4.
Milí žáci,
je krásné jarní počasí, proto se budeme dál učit o jaru.
Úterý
Příroda na jaře - povídej si s rodiči (sourozenci, prarodiči) o jaru. Co všechno víš?
Pracovní sešit str. 52, cv. 1 - napiš mládě,
cv. 2 - vybarvi obrázky, které patří k jaru.
Pro rychlé hlavičky - které měsíce patří do jara.
Středa
Blíží se Velikonoce.
Podívej se na str. 60. Nauč se jednu říkanku podle úkolu.
Vybarvi velikonoční vajíčka str. 60, cv. 3.
Povídej si s rodiči o velikonočních zvycích.
30. 3. - 3. 4.
Milí žáci,
posílám také domácí úkol z prvouky.
Úterý
Učebnice str. 50, cv. 1, 2, 3, - Opakování, co už umím
Pro rychlé hlavičky - znázorni pohybem nějaké povolání a nech někoho hádat.
Zhodnoť, jak ti šlo opakování.
Středa
Téma: Přišlo jaro
Přečti si článek o jaru.
cv.1 Najdi rozdíly na obrázcích a odpověz na otázku.
cv. 2 Spočítej - kolik je na obrázcích vybraných objektů.
Pro rychlé hlavičky - přemýšlej, kteří ptáci se k nám na jaře vracejí z teplých krajin.
23. 3. - 27. 3.
Milí žáci,
posílám vám procvičování z prvouky.
Prvouka str. 49
Zkus si přečíst úvodní kratičký text, nebo popros rodiče, sourozence.
Prohlédni si obrázek ze ZOO. Vymaluj zvířata, která u nás žijí jen v ZOO.
Povídej si o tom, co dělají lidé na obrázku špatně.
16. 3. - 20. 3.
Prvouka: str. 46 U rybníka
probrat následující cv. 1, 2, 3
str. 47 Co lidé vytvořili cv. 1 - nakresli obrázky dalších výrobků