Hlavní rozcestí

Jak jsme vytvářeli knihu

13.10.2016

V hodinách čtení a se děti seznámily s pověstí O Bruncvíkovi ze Starých pověstí českých od Aloise Jiráska. Pracovali jsme některými metodami kritického myšlení.  Vysvětlila jsem znaky pověsti a rozdíly mezi pověstí a pohádkou. Děti vymýšlely příběh podle klíčových slov. Děti pracovaly ve dvojicích a zaznamenávaly si příběh na mazací tabulku. Ke klíčovým slovům jsem přidala i obrázky a dětem jsem je ukázala na interaktivní tabuli. Poté žáci svůj příběh prezentovali před tabulí. Zvolila jsem metodu řízeného čtení. Četla jsem upravenou, zjednodušenou pověst po částech a žáci mi odpovídali na otázky. Dále jsem vytvořila na tabuli dva sloupce: Zaujalo mě a Není mi jasné. Do sloupců jsem zapisovala postřehy dětí (Co je napadalo.).  Nakonec děti zapisovaly na pracovní list metodou Pětilístek. Je zde 5 řádek. Na každém řádku je stanovený počet linek. Na každou linku lze psát jedno slovo.  V prvním řádku děti odpovídaly na otázku Kdo?, v druhém řádku Jaký?, ve třetím řádku Co dělal?, na čtvrtý řádek děti napsaly větu a na pátý řádek Co tě napadne, když se řekne Bruncvík? Děti si vytvořily knihu. Při výtvarné výchově se některé děti proměnily v ilustrátory. Ve dvojicích děti malovaly akvarelem na formát A3. Jiné děti si vybraly roli spisovatele. Každá dvojice dostala část textu, který upravila a přepsala na čtvrtku. Nakonec se autoři i ilustrátoři podepsali. Knihu jsem svázala a vystavila ve třídě. Pokud budete mít cestu k nám do třídy, tak se na knihu podívejte. Děti se Vám rády pochlubí.

Mgr. Kateřina Kloudová

 

 

Naše škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze taková cookies, která jsou nezbytně nutná pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, a u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies). Pravidla cookies