Hlavní rozcestí

Přírodopis 7.B

Michaela Bicanová 14.12.2021

distanční výuka 13.12.-17.12.

1. zadání:

Želvy (nápověda učebnice)

  • Kam zatahují hlavu, končetiny i ocas?
  • Jak se jmenuje želva, která je u nás v ČR zákonem chráněná?
  • Která želva žije pouze na Galapágách?
  • Napiš jednoho zástupce želv, která žije v moři.
  • Nakresli si jednu želvu do sešitu.

2. zadání:

Krokodýli

  • podívej se na přiložené video: https://edu.ceskatelevize.cz/video/4550-krokodyl
  • napište si do sešitu ke krokodýlům 3 informace, které jste se o nich ve videu dozvěděli
  • v příloze najdeš pracovní list Plazi, kde porovnáš základní znaky želvy a krokodýla (nápověda v učebnici)

3. zadání:

Opakování

  • v příloze najdeš tajenku na Opakování obojživelníků
  • až se vrátíte do školy, napíšeme si písemku na RYBY a OBOJŽIVELNÍKY tak se učte ;)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. úkol:

V příloze najdeš prezentaci Poznávačka-paryby, ryby, obojživelníci. Do sešitu si zapiš své tipy.

2. úkol:

Podívej se na shrnujíci video o obojživelnících. https://edu.ceskatelevize.cz/video/4412-brdo-a-obojzivelnici

3. úkol:

PLAZI- začínáme novou skupinu živočichů, která je velmi rozmanitá, tak se do toho pustime

Zjisti odpovědi na tyto otázky: (nápověda uč. str. 25-26)

a) Ve kterém období se plazi nejvíce vyvinuli?

b) Jaké 4 skupiny plazů přežily až do dnešní doby?

c) Čím mají chráněné tělo?

d) Čím plazi dýchají?

e) Jakou mají teplotu těla?

f) Co mají společného se žábami? Jak se jmenuje společný vývod trávicí, vylučovací a rozmnožovací soustavy?

Napiš si odpovědi do sešitu.

4. úkol:

Podívejte se na video o první skupině, která patří mezi Plazi. Do sešitu si zaznamenejte zástupce, které jste ve videu viděli a co jste se o nich dozvěděli.

https://www.youtube.com/watch?v=6eYpRFTL8zg

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

1. úkol:

Popiš životní cyklus žáby. Jak se nazávají jednotlivá stádia a jak se vyvíjí. V příloze obrázek, nápověda uč. str. 21.

2. úkol:

Uč. str. 22-24 si prohlédni a nauč se rozpoznat jednotlivé druhy Bezocasích a Ocasatých obojživelníků. Využí i obrázky z internetu nebo encyklopedií.

Do sešitu si zapiš zástupce Bezocasích-Skokan zelený, Skokan hnědy, Rosnička zelená, Kuňka žlutobřichá, k nim si napiš jednu informaci /samozřejmě je poznáš/

Ocasastí- Čolek obecný, Mlok skvrnitý, čím se liší od Bezocasích a zjisti jakého Ocasatého zástupce můžeme chovat doma

3. úkol:

V příloze je text o jedné žábě, text si přečti a najdi odpovědi na přiložené otázky.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Obojživelníci

  • Zjisti z textu v uč. na str. 20-21 :

Jakou mají obojživelníci kůži?

Jaká je jejich teplota těla?

Čím dýchají larvy a dospělci?

Čím chytají žáby potravu?

Do čeho jim ústí trávicí a vylučovací soustava?

Kde se vyskytují?

Co je zvláštního na jejich očích?

  • Popište jejich vnitřní soustavu, v příloze máte obrázek. (nápověda uč. str. 21)

 

Fotogalerie

Naše škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze taková cookies, která jsou nezbytně nutná pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, a u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies). Pravidla cookies