Hlavní rozcestí

7.A Český jazyk

Romana Bláhová 9.10.2020

Zdravím,

zadávám práci na tentotýden.

7. -11.12.

Vypracujte v PS 7/5, 8/7, 8/8, 9/13

V uč. si přečtěte na s. 117 teorii o charakteristice, jaký je rozdíl mezi popisem a charakteristikou?

Čtěte si knížku dle vlastního výběru, připravujte referát

 

 

16.11. - 20.11.

Přečíst si teorii o slovní zásobě a jejím obohacování – učebnice s. 31

Vypsat poznámky do sešitu (z rámečku dole na stránce) - poznámky najdete i tady:

Způsoby obohacování slovní zásoby:

1) Tvoření nových slov

- Odvozováním (prales)

- Skládáním (teplomilný)

- Zkracováním – zkratky, zkratková slova (OSN, NATO)

2) Přejímáním z cizích jazyků

3) Přenášením významu

- Metafora = na základě vnější podobnosti (moře světel)

- Metonymie = na základě vnitřní souvislosti (přečetl Jiráska)

4) Tvoření sousloví

Vpracovat 33/6 – do sešitu – na čtvrtek

V ZADÁNÍ na Teams – vyplnit kvíz – do čtvrtka 14:00

Více v online hodinách

 

 

 

Přehled práce týden 9.11. – 13.11.

Úkoly: na PÁ – 29/12 – písemně do sešitu – není nutné psát celé, jen slova s vynechanými písmeny

V ZADÁNÍ na Teams – napiš popis uměleckého díla – vyber si obrázek nějakého uměleckého díla, vytiskni, nalep do sešitu, napiš popis toho díla – pošli do pátku, pozor si dej na pravopis, členění na odstavce, rozsah min. 15 vět,  můžeš pracovat i s učebnicí (fotografie s. 113, 114)

 

Týden 2.11. - 6.11.

Slova citově zabarvená  - str. 23, na středu vypracuj cvičení 23/1, 2

s. 24/5 -  vyber si jednu řadu slov (a, b nebo c) a do konce týdne pošli krátký příběh, v němž použiješ uvedená slova

Popis - přečti si teorii (růžový obdélník) na s. 111, 112

*Procvičování pravopisu - únikovka - pošli mi do čtvrtka, kolik času jsi potřeboval/a, aby ses dostal/a z místnosti a který úkol byl pro tebe nejnáročnější

https://docs.google.com/presentation/d/e/2PACX-1vRw4TBYw4VZc1YeRjKFPBrzAuuTnK4IXvfzFLyKheJrQucYrQ3mkqj313xu6WxffqKJyd8PIqOJnUn0/pub?start=true&loop=true&delayms=3000&fbclid=IwAR0RZRCbOwlo4nTuifXvzzEN0fAgCXLHLxSaevtuSm7ToIax-PtHKOJ5Yng&slide=id.p

* Procvičování - psaní s/z

https://wordwall.net/cs/resource/5975101/p%c5%99edpony-s-z-

Více na online hodině

 

 

Týden 19. - 23. 10.

Synonyma, homonyma – praktická cvičení 

 - 22/5 – Vyber si 5 dvojic a ty užij ve větách tak, aby byl zřejmý rozdíl

 - 22/7 a – Přepiš poslední odstavec, nahraď vyznačená slova synonymy

Pověst

Přečti si jednu ze Starých pověstí českých, zapiš si ji do sešitu – název, o čem je

http://www.volneknihy.xf.cz/Alois_Jirasek--Stare_povesti_ceske.pdf

 

  • online cvičení - umimecesky.cz, mojecestina.cz, skolasnadhledem.cz
  • číst knihu podle vlastního výběru

 

 

Téma: Synonyma, homonyma -učebnice str. 20 (teorie) - vypsat poznámky do školního sešitu

 - pravopisné cvičení - str. 19/11 - doplnit

- učit se na slíbený opakovací test z literatury ( buď máte poznámky v sešitě na literární výchovu, nebo z čítanky ve žlutých rámečcích na s. 6, 7, 8) - okruhy: Co je literatura? Druhy literatury. Poezie - charakteristika, báseň, rým, rytmus, verš, sloka

- napište příběh podle následujících pokynů, vyberte si jeden, rozsah minimálně 10 vět, použijte všechna nabízená slova, můžete je skloňovat a časovat (měnit podle potřeby), měnit pořadí

1) Napište začátek příběhu, který čtenáře do sebe vtáhne a zpomalí

Slova: za devatero - kdysi - zapomenuto - hora - drak - bývalo - spící

2) Napište začátek příběhu, který čtenáře chytne a nenechá vydechnout

Slova: utíkám - vteřiny - záblesk - nervy - strach - dost - vlna - tři

Naše škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze taková cookies, která jsou nezbytně nutná pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, a u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies). Pravidla cookies